Kako napraviti dobar Instagram story?

instagram-story

Živimo u vremenu u kom se sve vrti oko dokumentovanja. Gde god da krenete objavljujete to svojim pratiocima, šta pijete i jedete, gde kupujete odeću, sve što smatrate važnim, a upotpunjuje vaše vreme. 

Instagram story  predstavlja „privremenu galeriju“ slika i videa, vidljiva je 24h, nakon čega nestaje. Većina korisnika je upoznata sa osnovama postavljanja storija, ali postoji nekoliko opcija i skrivenih alata koji vam mogu pomoći da napravite savršen story bilo da je u pitanju privatan profil ili poslovni.

Dobra priča

Za dobar „Instagram story“ bitna je kao što i sam naziv dodatka kaže, priča. Pojedinačna slika koju postavite na story traje svega sedam sekundi, što ponekad nije dovoljno da pratioci shvate poruku koju plasirate, pa pokušajte da je rasporedite na više slika.

Možete i „oživeti“  svoju sliku tako što ćete joj dodati odgovarajuću muzičku podlogu. Sa muzičkom podlogom trajanje fotografije se može produžiti na 15 sekundi, umesto kratkih sedam. Sam Instagram nudi opciju zumiranja fotografija koje nastaju kroz njegovu aplikaciju i praćene su automatizovanim audio podlogama. Pa u zavisnosti od toga šta je predmet zumiranja možete napraviti story koji će biti više emotiviniji, romantičniji ili pak rokerski.

Ako više volite da snimate video onda bi za vas bolji story bio video zapisi u nizu. Na njih, u zavisnosti od tematike, možete dodati tekst ili neki emotikon, ali i  ne morate. Nekada odličan story može  biti upravo onaj koji nema nikakav dodatak, jer  je sam sadržaj zanimljiv.

Instagram-Stories-Example

Prilikom postavljanja storija treba da imate jasnu sliku onoga što želite da prikažete, nasumični momenti i situacije ne privlače dovoljno pažnje, ne samo vaših pratilaca, nego i onih koji tek treba da vas zaprate.  Odlučite se za „temu“ svog naloga i držite je se. Kada tačno znate koja je vaša misija i glavna nit vašeg profila spremi ste da koristite ostale alate kako biste napravili odličan story.  Najvažnije od svega, budite konstantni, redovno postavljajte storije i držite pratioce obaveštenim.

Angažujte pratioce

Uključite pratioce u svoje storije, pitajte ih za mišljenje, postavljajte ankete, opcije za lajkovanje. Ljudi vole da budu deo nečega i da mogu da iskažu svoje mišljenje o raznim temama.

Spremljenu fotografiju uploadujete na story kroz ikonicu „kvadratnog smajlija“ iz gornjeg menija nudi vam se paleta opcija kao što su pitanja, ankete, chat, like koje možete iskoristi za aktivaciju pratilaca. Tako da ako imate neku dilemu u vezi sa nečim vama bitnim možete pitati svoje pratioce za mišljenje, čiji odgovori će vam stizati kroz vaš DM.

Gledajte da odgovorite na sve poruke i ostvarujete komunkaciju sa njima. Ljudi vole da imaju taj lični odnos sa osobama koje na neki način idealizuju ili se dive nečim što rade ili postižu.

Regramujte postove ljudi koje pratite, a sviđaju vam se,  tagujete ih na svoj story, preporučite ih, pohvalite, takva interakcija vam može doneti samo više pratilaca, ali i saveznika u vidu drugih uticajnih instagramera.

Naravno, obavezno hajlajtujete svoje najbolje storije kako bi uvek bili dostupni vašm sadašnjim, ali i budućim pratiocima.

Istaknite bitan deo fotografije

Fotografije su vrlo bitan deo storija i njihovom podešavanju zaista treba posvetiti posebnu pažnju. Kada napravite fotografiju i odaberete je za story možete iskoristiti opciju bojenja fotografije radi isticanja posebnog segmenta fotografije. Ukoliko želite samo jedan deo fotografije da prikažete dovoljno je da obojite celu fotografiju i onda pomoću opcije gumice obrišete samo onaj deo koji je vama bitan a kako bi u okolini bilo dovoljno mesta za propratni tekst. Ova opcija pogodna je i za storije u nizu i da se svakim sledećim otkrivanjem dela fotografije možete da otkrijete nešto novo.

Za brzu, ali efikasnu obradu fotografija možete iskoristi i aplikacije koje su tu od velike pomoći. Jedna od takvih je Unfold aplikacija sa kojom možete odraditi vrhunsku pripremu fotografija za story. Ovde imate 8 alata za kreiranje Insta Story-ija.

Nakon što odaberete naziv storija i njen dizajn (cela fotografija, veći deo fotografije sa belom pozadinom ispod i propratnim tekstom, mini kolaž od dve fotografije s okvirom, fotografije u ugolovima), možete zumirati određene fotografije i istaknuti ono što je za vas najbitnije.

Foto: PicMonkey

Budite prvi koji će komentarisati

Vaš komentar

Your email address will not be published.


*