Da li mladi u Srbiji koriste Pinterest i zašto?

Pinterest

Kada je Pinterest prvi put lansiran marta 2010. godine, njegova beta faza bila je isključivo namenjena za određenu grupu ljudi (mogli ste da mu pristupite samo ako ste pozvani ).

Jedan od tvoraca ove mreže Ben Silberman je u početku delio svoj broj telefona i nalazio se sa pratiocima koji su mu ukazivali na stvari koje treba da se unaprede na mreži.

Samo 9 meseci nakon lansiranja, Pinterest je imao oko 10 000 korisnika. I od tada je samo nastavio da raste.

Danas ova mreža broji preko 265 miliona korisnika.

Da li mladi u Srbiji koriste ovu mrežu i u koje svrhe?

Kako funkcioniše Pinterest?

Pre nego što odgovorimo na postavljeno pitanje objasnićemo kako Pinterest funkcioniše.

Prema rečima osnivača ova mreža predstavlja katalog fotografija koje čine interese korisnika preko kojih se oni međusobno povezuju.

Kada otvorite svoj Pinterest nalog možete upisati svoja interesovanja kako bi vam mreža ponudila sadržaj koji vam odgovara, nakon čega ćete vi poželeti da sačuvate pronađeno.

To možete uraditi tako što ćete napraviti table (board) koje će nositi imena vaših interesovanja, npr. Zdrava hrana, šminka, aksesoari itd.

Kada napravite svoje table, na glavnoj strani možete videti slike stvari vezane za vaša interesovanja.

Kada kliknete na njih prebaciće vas na sajt na kojem možete videti i pročitati članak na tu temu. Ako vam se dopadne možete pinovati tekst u jednu od vaših tabli.

Pored toga možete pratiti druge ljude sa istim interesovanjim ili ako ipak ne želite da pratite sve što postavljaju, možete pratiti samo njihove pojedinačne table.

Mladi u Srbiji i Pinterest

Pinterest je dobio nadimak „ženska mreža“, jer 81% korisnika čine dame.

Možda ima veze sa tim da je najpopularniji sadržaj na ovoj mreži, upravo šminkanje, moda, uređivanje doma i hrana.

Prosečna starost korisnika Pinteresta je 40 godina.

Devojke danas na Pinterestu pronalaze sve što žele da urade kod frizera, kozmetičara, od frizure, dizajna noktiju, sve do poslednjih modnih trendova devojke nalaze upravo na Pinterestu.

Ova mreža zamenjuje Gugl, jer nudi kompletnu vizuelnu ponudu onoga što želite i jednim klikom na link samo proširujete ono što ste već pronašli.

Naravno tu su i devojke koje sa prvim poslom ili početkom samostalnog života bez roditelja odmah planiraju renoviranje stana ili prave ideje kako bi želele da jednog dana urede prostor.

Popularno je i pronalaženje diy projekata poput homemade kozmetičkih preparata, poklona itd.

Muškarci su manjina na ovoj mreži, ali njihov broj polako raste, trenutno 40% novih korisnika su muškog pola.

Anketa je pokazala da je sadržaj koji muškarci najčešće pretražuju vezan za modne kombinacije za razne prilike, nega kose i brade, ali i razni DIY projekti.

Potrebno je da se možda postojeći pineri potrude malo više sa „donošenjem“ relevantnog sadržaja za mlade muškarce.

Mladi i posao na Pinterestu

Korisnici Pinteresta najviše koriste ovu mrežu kada planiraju kupovinu, nebitno da li je u pitanju roba ili uslugu.

80% korisnika je zahvaljujući Pinterestu kupilo određeni artikal ili uslugu.

Pinterest mreža je odlična za razvijanje posla, pogotovo ako radite u branši koja popuplarna.

U Srbiji još nije prepoznat potencijal ove društvene mreže, ali bi poslodavci trebali da razmotre tu mogućnost kad shvate da im mladi dolaze sa slikom koju su našli na Pinterestu i žele upravo to.

Ako to odmah pronađu na vašem profilu na Pinterestu i vašoj tabli, vaš posao ima budućnost.

Potrebno je da srpski preduzetnici počnu da gledaju malo dalje od Facebooka i Instagrama.

Da li i vi koristite Pinterest? Ako koristite, zbog čega ga koristite?

Napišite nam u komentarima ispod.

Budite prvi koji će komentarisati

Vaš komentar

Your email address will not be published.


*