Milenijalci, da li ste čuli za digitalne brojanice?

digitalna-brojanica

Milenijalci, generacija koja je duboko u digitalnom dobu, ponosni vlasnici svega tehnološkog što izađe na tržište, a da mu negde u nazivu stoji „smart“ dobili su novu malenu spravicu koja je moramo priznati prilično apstraktna.

U pitanju je digitalna brojanica. Da, dobro ste čuli eBrojanica.

Najnoviji gadžet za milenijalce i ostale vernike eBrojanica se aktivira kada pokretom ruke napravite krst i tada se povezuje sa besplatnom aplikacijom „Click to pray eRosary“ kako bi vernici pratili progres svojih molitvi.

Postoje tri vrste molitvi koje korisnik može odabrati, a one su standardna, kontemplativna i tematska molitva.

Brojanica se sastoji od 10 crnih čvorova, koji su napravljeni od ahata ili hamatita i metalnog krsta koji detektuje pokret. Brojanica je vodootporna.

Gadžet čija je cena „prava sitnica“ svega 109 dolara, pored molitvi sadrži tutorijale i kompletna vizuelna i audio obaveštenja kako da se molitve izvode na pravi način. Sadržaj se može slušati na engleskom, italijanskom ili španskom jeziku.

Ovo nije prvi put da Vatikan pokušava da privuče mlade u crkvu, oni su pre godinu dana, zadivljeni uspehom aplikacije Pokemon Go osmislili svoju hrišćansku verziju gde su korisnici aplikacije hvatali sveće i likove iz Biblije.

Cilj digitalne brojanice je da ljudi koji su veliki ljubitelji digitalnog sveta prigrle crkvenu duhovnu tradiciju u novom tehnološkom ruhu.

Većina mladih u Evropi, ali i Srbiji nema osećaj religijske pripadnosti, procenat onih koji kažu da veruju u Boga, ali ne žive po verskim pravilima niti poštuju crkvene običaje je sve veći.

Neki bi rekli da je religija pri kraju snage. Mladi u našoj državi se deklarišu kao religiozni i kao vernici, slave velike religiozne praznike, ali većina njih ne posećuje crkvu sem u slučaju krštenja, venčanja itd.

Prilikom istraživanja stručnjaci su izdvojili situaciju u kojoj je veći procenat vernika onih koji pohađaju fakultet ili su ga završili, a manji procenat čine oni koji su završili samo srednju školu.

Takođe se može reči da su mladi katolici religiozniji u odnosu na mlade pravoslavce. Tako je uvek bilo i tako će i biti bez obzira na digitalne brojanice.

Osećaj za religiju se ne stiče digitalnim putem već se to nosi u srcu, a često prenosi sa roditelja na decu.

Možda će digitalna brojanica biti potrebna mladima koji žive na Zapadu i koji su pripadnici katoličke vere jer se danas brzo živi. Kad govorimo o Srbiji, pokušaj da se uvede digitalna brojanica gubi smisao jer naši mladi nisu veliki vernici kao katolici.

Katolička crkva je najavila konstantan rad na ovoj aplikaciji kako bi katoličkim vernicima redovno nudila još širi izbor molitvi.

Digitalna brojanica se može kupiti na sajtu Amazon, kao i na oficijalnom sajtu Vatikana. Aplikacija je dostupna na Android i iOS sistemima.

Da li će milenijalce katolike privući ovaj kontraverzni aksesoar?

U ime oca, sina i svetog Duha. Enter.

Budite prvi koji će komentarisati

Vaš komentar

Your email address will not be published.


*