Kako tinejdžeri mogu da očuvaju svoje mentalno zdravlje u doba korone?

devojka sa maskom

Pandemija virusa KOVID19 napravila je opštu pometnju u životu skoro svakog stanovnika naše planete. Možemo se složiti da tinejdžersko doba nije najlakši period odrastanja, ali novonastala situacija pravi dodatni mentalni pritisak našoj omladini. Škole su zatvorene, društveni događaji otkazani i mnogi tinejdžeri propuštaju najvažnije momente u svom životu.

Mladi koji su navikli na svakodnevnu socijalizaciju, sada se suočavaju sa izolacijom koja dovodi do toga da se osećaju anksiozno, usamljeno i razočarano, ali treba da znaju da su ta osećanja potpuno normalna.

Anksioznost je potpuno normalna

Specifična situacija u kojoj smo se svi našli menja način života kakav smo do sada poznavali i to je prilično stresno. Pred mladima su postavljeni novi izazovi, prinudno kućno školovanje, odlaganje polaganja ispita, otkazivanje matura itd.

Psiholozi smatraju da svaki tinejdžer koji se oseća anksiozno treba da zna da nije sam i da je to što oseća potpuno normalno. Zašto? Zato što je anksioznost zdrava funkcija koja funkcioniše kao alarm koji se oglasi kako bi nas upozorio da je vreme da se zaštitimo. Anksioznost treba da vam pomogne da donesete prave odluke, da bi na kraju taj osećaj nelagode potpuno nestao.

pranje ruku

U vreme pandemije socijalno distanciranje, redovno pranje ruku i nošenje maske mogu da spreče pojavu anksioznosti, jer je sada glavna briga većine ljudi kako da se zaštite od virusa koji vlada. Kad god mladi osete nelagodu ili strah, trebalo bi da se obrate roditeljima i da iskreno razgovaraju sa njima o onome što ih čini uplašenim. Roditelji su tu da uvere svoje mlade potomke da će sve biti u redu i da će ovo kao i sve ostalo proći, samo je potrebno da svi zajedno budemo disciplinovani.

Trebalo bi da pronađu nov način da se povežu sa prijateljima

Pomenuli smo nešto ranije da je mladima provođenje određenog vremena sa prijateljima izuzetno važno, pa zato momenti u kojima ne mogu da vide prijatelje danima, nedeljama ili pak mesecima, čine da se osećaju usamljeno i depresivno. Tada u pomoć priskaču društvene mreže. Psiholozi upozoravaju roditelje da bez obzira na to što su kako njima, tako i deci, video kanali jedini način komunikacije sa prijateljima, deca ne bi trebalo da imaju neograničen pristup internetu i mrežama. Preterano surfovanje može dodatno da poveća osećaj anksioznosti, jer je internet kanal koji je pun najrazličitijih informacija, ljudi i profila. Vršnjačko nasilje i sajber nasilje ne jenjava ni u vreme pandemije, zato roditelji treba da porazgovaraju sa svojim tinejdžerima i da im ograniče vreme koje će provesti u virtuelnom svetu.

Ovo je pravo vreme da se fokusiraju isključivo na sebe!

Kako bi zaokupirali misli i smetnuli s uma sve ono što propuštaju ili sve ono što ih čeka, mladi mogu da nauče nešto novo, da pokušaju da urade sve ono šta su odlagali, jer su imali previše obaveza. Fokusiranje na sebe i pronalaženje načina kako da provedu svoje novo slobodno vreme može pozitivno da utiče na njihovo mentalno zdravlje.

Nedostajanje stvari koje su nekada bile rutina, a sada su nedostižne mogu da učine da se mladi osećaju razočarano. Veoma je bitno da svako posebno pronađe način da se nosi sa sopstvenim osećanjima, nagomilavanje i nerešavanje tog osećaja nelagode, može samo doprineti dodatnom narušavanju mentalnog zdravlja.

mladic sa maskom

Budite prvi koji će komentarisati

Vaš komentar

Your email address will not be published.


*